Æbleskiver uden sukker, mælk og gluten.

Det er svært, at komme udenom æbleskiver i denne søde juletid.

Derfor har jeg fundet på en sundere udgave af de traditionelle æbleskiver. Lækre, saftige, velsmagende og uden sukker, mælk og gluten.

Til gengæld er de sammensat af super skønne ingredienser, der bla. indeholder kalium, magnesium, gode vitaminer som B-, C- og D-vitamin, godt med proteiner og fibre.

Så her har du altså en udgave af æbleskiver, der ikke forstyrrer dit blodsukker og samtidig støtter dit blodtryk, immunsystem, nervesystem, fordøjelse mm.

What’s not to like?!

Og så er de super nemme at lave <3

Opskriften på æbleskiverne er stort set den samme, som til bananpandekager og jeg vil tro, at de fleste opskrifter på disse, kan bruges til æbleskiver også.

Her er mit bud på lækker opskrift:

4 æg

2 bananer

2 spsk loppefrøskaller

Lidt kardemomme, vanilje og citronsaft

Alt blendes sammen til en ensartet masse.

Varm æbleskivepanden godt op.

Kom kokosfedt i hvert hul på panden – spar ikke på fedtet!

Bag halve æbleskiver og læg dem ovenpå hinanden to og to, inden de er bagt helt færdigt indvendig.

Vend æbleskiverne lidt rundt, mens de bager færdige.

Server de lækre æbleskiver med lidt sukkerfri marmelade, kokossukker, lækker hjemmelavet æblesirup eller spis dem præcis som de er.

Velbekomme og god december <3

Skriv et svar